Proposta Club de lectura
El dinamitzador del club de lectura de "Camí de Sirga" podrà temporitzar les activitats proposades del llibre en funció dels interessos personals dels integrants de l'activitat.
Es recomana, però, en tots els casos la creació d'un bloc literari associat perquè tots els membres de la comunitat lectora puguin aprendre a millorar el seu nivell d'escriptura literària i puguin aprofundir en les tècniques literàries de Jesús Moncada.
A tall d'exemple es proposa la següent temporització per a sessions d'1hora 30'
Nivell: Club de lectura |
||||
Destinataris: Públic adult normalment Integrants d'associacions o biblioteques amb grans interessos literaris |
||||
Durada: 1 Trimestre (1:30' hores a la setmana) |
||||
Sessió |
Temps |
Continguts |
Activitats |
Altres |
1 |
1a setmana |
Presentació llibre.
Biografia |
1.Presentació del llibre (10’) 2.Presentació del web (10’) 3.Visional Literal (20’) 4.Debat: què és un traductor (20') 5. Comparar les traduccions de Moncada i l'original (20') 5. Presentació Bloc literari (10') |
|
2 |
2a setmana (7 dies més tard) |
Temes literaris
Narrador i punt de vista
|
1."Activitat 1"de Temes Literaris: Debat. Temes del llibre (20') 2. "Activitat 1" de Narrador i punt de vista (20') 3. Test on line Temes literaris (10') 4. Presentació projecte llibre (20') 5. Inici Bloc |
A casa: 1. Bloc literari, Imitació temes literaris. 2. Inici redacció novel·la 3. lectura autònoma del Pdf: Memòria d'un món negat |
3 |
3a setmana (7 dies més tard) |
Temps
|
1. Test on line Narrador i punt de vista(10') 2. Debat: ús del temps en la novel·la (20') 3. Comparació Moncada-Proust (20') 4. Presentació i debat sobre el bloc literari (30') 5. Recordatori sobre la novel·la. |
A casa: 1. Bloc literari. Imitació Narrador i punt de vista 2. Continuació redacció del projecte de novel·la. 3. Visionat Capital humà TV2 |
4 |
3a setmana (7 dies més tard) |
Personatges |
1. Test on line Temps (10') 2. Treball per parelles i debat en comú sobre esquema Nelson i Carlota de Torres (30') 3. Debat sobre el bloc literari. (20') 4. Presentació de l'esborrany de novel·la de cada membre del grup (30') |
1. Bloc literari. Imitació Personatges 2. Redacció projecte de novel·la. |
5 |
|
Espai
Llengua |
1. Test on line Personatges (10') 2. Comparar per parelles els escenaris de la novel·la i el seu ús simbòlic (20') 3. Debat: Model de llengua literària (20') 4. Llistat de vocabulari específic (20') 5. Debat sobre el bloc literari |
A casa: 1. Bloc literari 2. Acabament novel·la |
6 |
|
Revisió general |
1. Test on line espai i llengua (20') 2. Debat Bloc literari com a experiència (30') 3. Presentació novel·la (40') |
1. Acabament del bloc literari |
Avaluació No hi ha avaluació a l'aula ni a fora, en tot cas es valorarà entre tot els integrants del club la qualitat literària del projecte |